Sebastian Vettel 2011-ben az egyes rajtszámú versenyautóval áll rajthoz a Formula–1-ben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy első számú pilóta is lesz csapatában – jelentette ki Dietrich Mateschitz, a Red Bull tulajdonosa.

 

„Sebastian és Mark továbbra is ugyanazokat a feltételeket kapja meg. Aki világbajnok akar lenni, annak be kell bizonyítania, hogy a csapattársánál is jobb versenyző" – szögezte le Dietrich Mateschitz, a Red Bull-istálló tulajdonosa a Welt am Sontagnak adott interjújában.
A Red Bull vezetői helyében kinevezné-e Sebastian Vettelt 2011-ben első számú pilótának?

Igen, a jövőre megerősödő riválisok ellen csak így lehet esélye.
Nem, a Red Bullnak ragaszkodnia kell az egyenlőséghez, ettől különleges a csapat.
Nem kell kinevezni, világbajnokként úgyis elsöpri Webbert.
Már az idén is az volt.

Szavazásomat meg akarom írni cikkhozzászólásként (csak bejelentkezett felhasználóknak):
Mehet!



Vettelnek 15 pontos hátrányt kellett ledolgoznia az utolsó versenyen Fernando Alonsóval szemben a világbajnoki cím megnyerése érdekében. Sikerült neki, de a szakértők egybehangzóan állítják, hogy ezt a vb-címet Vettelnek könnyebben meg kellett volna nyernie. Műszaki meghibásodások és autóvezetési hibák is hátráltatták a németet, aki elsősorban csapattársával szenvedett meg.

Isztambulban összeütközött Webberrel, miközben az első helyért csatáztak, majd Silverstone-ban az ausztrál kritizálta a csapat vezetőségét, mert az autójáról áttették az új első légterelőt Vettel autójára, amelyen eltört a másik légterelő. A Brazil Nagydíj előtt ismét szópárbajba keveredett egymással a két versenyző, és csak az idényzáró után ültek le tisztázni nézeteltérésüket.

A Red Bull az utolsó futamig kitartott elhatározása mellett, és nem használt csapatutasítást. Vettel részben annak köszönhette vb-címét, hogy Brazíliában nem kellett maga elé engednie az akkor még több ponttal álló Webbert.

Jean Todt, az FIA elnöke elhatározta, hogy a jövőben nem is lesz lehetősége a csapatoknak az utasítások használatára. A szabályok tiltják ezeket, de a Ferrari kijátszotta Németországban, Felipe Massa azután engedte maga elé Fernando Alonsót, hogy azt mondták neki, a spanyol gyorsabb nála. Mivel konkrét felszólítás nem hangzott el, a Ferrari megúszta százezer dolláros pénzbüntetéssel.

„A csapatutasításokat nyolc évvel ezelőtt betiltották, de azóta is számtalan esetet láttunk, hogy a boxból burkoltan utasították az egyik versenyzőt a másik elengedésére vagy megtiltották neki, hogy előzzön – mondta Todt. – A Ferrari Hockenheimben nemigen burkolta az utasítást, provokáció volt, amit tett. Jövőre szigorúbbak leszünk, és nem lesz bocsánat a hazudozásokért és a „spórolj az üzemanyaggal" jellegű utalásokért."

Todt 2002-ben a Ferrari csapatfőnökeként utasította Rubens Barrichellót Michael Schumacher elengedésére, az az eset okozta a csapatutasítások betiltását. A francia elárulta, kicsit megbánta, hogy utasította a brazilt, de az utolsó kanyarban történt elengedés miatti népharag miatt máig Barrichellót hibáztatja.

„A verseny előtt megbeszéltük, hogy ha a boxkiállása után Michael előtt marad, el kell engednie. Mégis vagy ötvenszer kellett bemondanom neki, mire tett valamit. Utólag ő is belátta, hogy azért kapja a fizetését, hogy eleget tegyen a főnöke utasításának" – mondta Todt.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://hirsite.blog.hu/api/trackback/id/tr732468513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása